Thursday 16 September 2010

Birkebeiner trippelen del 2.

Dette bildet ble tatt fredag 27.august 2010 (selv om bildet sier 26.8.)i gangen på Quality Hafjell hotell. Vi hadde nettopp spist god buffet og var klare alle sammen med kjempehumør og ved godt mot. Vi var klar for en ny stor utfordring og hørte regnet piske utenfor. Det ble våt veldig våt og masse masse gjørme... hmm

Omtrent slik.
Nå kunne vi alle sammen laget en fyldig RR om gjørme og køgåing, oppgitthet og vanskelige forhold, sykler som gikk i stykker og dårlig sikt osv.., mange ting som skjer en slik røff dag, men de fleste har vel allerede glemt dette og sitter igjen med mange positive minner og kunne sikkert gjort det igjen uten å blunke. Sånn er vi heldigvis laget... og Birkebeinerrittet var gøy og det er ett meget bra arrangement. Det blir kjekt å komme opp igjen til helgen, dog ser det ut til med bedre vær og vi har betydelig mindre bagasje å slite med. (og med privatsjåfør :-)) herlig.

Offisielle tidene på Birkebeiner rittet ble som følgende : Hilde 5.31.41, Janne 6.59.36, Per 5.34.45, Knut 4.42.41, Roy 4.58.16 (er dette riktig da? denne tiden ligger ute), Hendrik 5.15.31, Frode 5.19.16, Christen 4.31.25 og VINNEREN GEIR-ERIK MYHRVOLD på neeeesten merketid 4.09.57 !!! .

Fra rennet har vi følgende tider i bagasjen : Leiv: 4.04.28 , Sigrid 4.38.47, Christen: 5.11.55 , Hendrik: 5.15.42 , Frode: 5.32.02 , Geir: 5.49.16 , Roy: 6.23.19 , Per: 6.39.05 , Knut Forsaa: 6.44.57 , Janne: 6.53.44 , Hilde: 7.40.08.

Dette gir en total pr. 17.09. før Birkebeinerløpet trippelen del 3 :
Damene: Hilde 12.11.49, Janne 13.53.20.
Herrene: Christen 9.43.20, Geir: 9.59.13, Hendrik 10.31.13, Frode 10.51.18, Roy 11.21.35, Knut 11.27.38, Per 12.13.50.
Ojojo. Dette blir spennende. En liten snublings fra meg og Geir fyker opp en liten snublings fra Per og Hilde fyker opp og det er jevnt og uforutsigbart mellom Hendrik vs Frode, kanksje Roy kan få fikset tiden sin, da er han tilbake. Uansett det blir en hard kamp mot klokken og løypen... Vi grugleder oss vel alle sammen...

Første Alv til Ølteltet, der venter godt øl og noko attåt . :-)
Vi trenger flere bilder og gjerne videoklipp tl bloggen, om det er noen som har send de gjerne på e-post eller opprett dere selv på bloggen og legg de ut. Vi må prøve å få tatt litt flere løypebilder til helgen med anstrengte ansiktuttrykk og jord oppover bena! :-)
Lykke til og måtte det være nok Alvekraft til det du vil.

Monday 28 June 2010

Bergen Triathlon 2010 kapittel 2.

Målbevisste triatleter i mål!!

Jeg synes denne dagen burde markeres enda litt til, da jeg fant ytterligere noen flere gode bilder fra "dagen". De første bildene var fra da vi kom i mål og ble heiet og premiert av våre kjære. ca kl22.30 på kvelden. lang dag for alle.

I fint driv !

Support på plass !

Alvøen rekrutt !!

Go gutter !

Godt humør !! (tross alt)

Til slutt takk til Team Alvøen, familie, rampegutter og ikke minst Geir, som fikk meg og oss i mål. Jeg var rimelig oppgitt og tenkte å gi meg da jeg allerede etter 1/4 av syklingen merket da at kneproblemene startet og det ble bare verre etterhvet. Dette fikk Geir vite stadig oftere, men han dro på videre med meg på slep. :-) Vi holdt ut, selv om vi havnet laaangt bak skjema. Geir var betraktelig sprekere denne dagen og hadde nok klart en bedre tid uten kneproblemer våre. Du får knuse til neste år ! :-) 13.59 !

Gratulerer med dagen Geir i dag !!
Lykke til alle sammen med forberedelsene til nye arrangement og høstsesongen ! God sommer !

Friday 25 June 2010

Bergen Triathlon 2010

Endelig var dagen der....... 19/6-2010.

Christen og Geir stilte til start i sitt første HELE Triathlon. Full IronMan Distanse.
3800 metere svømming i kaldt ferskvann (14 grader)
180km sykkel i stiv kuling rett imot, og med 2480meter klatring.
42km løp på asfalt også i motvind.

Men dette var utrolig gøy.

Fra sidelinjen ble vi heiet frem av Team Alvøen supportergjeng.
Dette var utrolog inspirerende dere. TUSEN TAKK for all støtte underveis.

Hege, Hilde, Ulrik, Erik, Janne, Roy, Caty, Knut, Per, Marita. Og jammen dukket ikke Mr. Thompsen opp med famiilien også. Igjen tusen takk.

En stor takk til Svigermor også. Sjokoladekaken smakte fortreffelig ved hver vending både på sykkel og løp.

Her ligger det mange flotte bilder av folk og dyr.
Vi gjennomførte en time og femti minutter etter plan. Men på sterke 15.50.34.
Vi ble nummer 65 av 76 som fullførte. (over 120 startet)
Og dette skal hvertfall undertegnede gjøre MINST EN GANG TIL.

Geir

Oppsummering juni 2010

Da er sesongen hvertfall kommet godt igang. Siden siste blogginnlegg har vi gjort:
- Skarverennet
- Nordhordaland Rundt
- Skjærgårdsrittet
- Bergen-Voss
Håper noen har noe bilder fra disse arrangementene. Vi har ikke vært så "samlet"
hittil i år. Jeg ser frem til neste Birken arrangement som er nummer 2 av tre i 2010.

Thursday 25 March 2010

TEAM ALVØENSESONGEN ER ÅPNET !

Da er vi endelig i gang men en ny Alvesesong. Første offisielle Team Alvøen arrangement og delmål 1 av 3 til Birkebeinertrippelen er gjennomført. Alt i fra logistikk, biltur, overnatting, utstyr, sikkerhet, og festivitas var godt planlagt og stod til karakter 10. Alle virket meget fornøyd med gjennomføringen og alle kom igjennom helgen og rennet i god behold. Det ble ikke blå smøring denne gangen, som hadde stått godt til Alvøen-fargene, men derimot klister i mange underlige varianter og sammensentinger. Swix tjente nok godt på forvirringen i forhold til voks/klister problematikken. Noen fikk klistret dette til og andre fikk litt klistretehjelp, kurs i klister neste år kan gjerne være noe. Fiskebensmønster er visstnok viktig..:-) Takke spesielt Hendrik og BIL for pådriver av kurs i teknikk og mange gode innspill til trening og ski i vinter, det har nok hjulpet mange.
Så over til resultatene. Dette er jo en trippel, slik at vi har igjen både sykling og løping. Der tidene kan forbedres eller forverres i forholdt til totalen.
Pr. i dag har vi følgende tider: Leiv: 4.04.28 , Christen: 5.11.55 , Hendrik: 5.15.42 , Frode: 5.32.02 , Geir: 5.49.16 , Roy: 6.23.19 , Per: 6.39.05 , Knut Forsaa: 6.44.57 , Janne: 6.53.44 , Hilde: 7.40.08.
Her kan alt skje og mye kan endre seg til/på syklingen.. forsettelse følger..
Så over til bildene og video. Alle er dessverre ikke kommet med på bildene, legg gjerne flere inn.

Da er som sagt trippelen startet og vårsesongen påbegynt. Det blir mye svette og moro fremover med skarverennet, sykkelløp, triathloner, løping og ikke minst svømming. Her omfavner vi alt som er trening og sport i . :-) Vi har alle trent og forberedt oss så godt som mulig til sesongen og det blir helt sikkert en utfordrendende og artig sesong! Lykke til alle sammen !! Måtte Alv(e)øenkraften være med oss :-)

Monday 14 September 2009

Bravo bravissimo ! (litt italiano, for oss bereiste)

Svømmetrening dagen før.

Team Alvøen Supporter Sjef.

Soloppgang ved start, fiskestimen på vei ut !

Etter å ha fått summet seg litt og latt inntrykkene synke inn litt, så har jeg fått gravd frem litt bilder og video fra vår unike, fantastiske og grensesprengende Monaco tur.!

Først her kommer bildet av supporterteamet som stod opp klokken ca 04.00 for å være på plass før starten 0700 ! Tusen takk !

Ovenfor noen bilder av noen av vinnerene !
:-)
Her kommer videointervju rett i etterkant av gjennomført race !

Saturday 12 September 2009

Team Alvøen i Kattnakken opp på Stord
Lørdag 12. September kl 11.00 gikk starten i Kattnakken opp på Stord. Et motbakke ritt på 12 km og med 700 høydemeter fra Storaneset i bunn til masten på toppen av Kattnakken. Team Alvøen var representert med meg - Hilde, som var eneste og første jente som deltok i rittet (Janne måtte dessverre melde forfall pga skade og vil komme sterkt igjen neste år). Med meg hadde jeg mine største fans og mest trofaste supportere, Geir og Erik, som gjorde en formidabel insats med å heie meg til toppen. Været var heller dårlig ved start og ble bare verre og verre etterhvert som jeg nærmet meg toppen. Da det var 3 km igjen til mål var det slutt på asfalten og løypen gikk over til løs og våt grus. Løypen ble brattere og brattere for hver meter og store deler av de siste 2,5 km var det en gejnnomsnittlig stigning på 12,8%!!!. Mot slutten var det ikke lenger mulig for "vanlige menneske å sykle" (de fleste gikk - utenom de som kom på de første plassene). Det siste stykket mot toppen blåste det stiv kuling og det var 6 grader, så det var utrolig deilig å komme i mål, selvom det var litt rart å gå over målstreken.... :-) Det var et fantastisk og ekstremt ritt og jeg fikk kjenne på at det tar mer enn 6 dager å restiturer seg etter en sykkeletappe i Monaco Ironman. Håper flere vil være med på dette rittet neste år - da blir det nok bedre vær slik at vi kan nyte utsikten fra toppen. Følg lenken til Stord Sykkel klubb, så kan dere se resultatliste og omtale fra rittet. Den eneste kvinnelige deltakeren er også kommentert der... http://www.stordsk.no/wips/2069692375/

Thursday 10 September 2009

Monaco Iron Man 70,3 Det herrens år 2009

Endelig ferdig dere ..........

Vi trenger bilder til bloggen.

Her er det første av tre stolte og utroloig flinke jenter.

Wednesday 2 September 2009

Litt inspirasjon før endelig hovedmål Monaco 2009 !

Hallo alle sammen. Nå er det lenge siden bigfoot har skrevet noe her inne, så nå bobler det over. :-) Må først og fremst få si takk for en flott trening og -konkurransereise frem til nå og vårt store hovedmål Monaco IM 70,3. Mange gode konkurranse/trening og sosiale stunder. Vi har alle hatt en rivende utvikling, alt fra å lære oss å svømme, løpe og sykle raskere og ikke minst vilje og motviasjon til å tøye grensene. Det er gøy ! (men ondt :-)) Vi mangler vel enda litt i skifteområde..
Nå fikk jeg en e-post fra Leiv her forleden dag med melding om at bakkene i Monaco er bratte og lange, og det er de sikkert. Jeg som er en av de tyngste av oss, gleder meg spesielt. :-) Vi er alle ganske jevne og stiller på start med ganske like forutsetninger..

Derfor tenkte jeg å komme med litt inspirasjon i dagene før avreise.
Jeg og Tormod (Iron mannen vi heiet på under Bergen Voss) var en tur på Col du Torumalet i sommer og syklet opp ca 2300 meter, der mesteparten av høydemeterne er fra scratch i en javs, i tillegg var det 30-40 varmegrader, vi var alle enige om at det var tungt, til og med Tor'en sa det. :-) La han med som litt inspirasjon. 81-2 kg og opp alt som er av fjell i Touren. Nå er det mange andre og som har syklet bakker og fjell i sommer (Hilde og Janne Nibberittet f.eks.), poenget er at vi alle har trent for dette på hver vår måte og bakker må vi regne med, selv om det blir tungt. De proffe vet dette, men de gir seg aldri ! Alvene er like, de gir seg heller ikke !

Sist, ikke minst, men med en liten klump i halsen, ligger jeg ved en You tube video som kom dalende i går. Synes den var meget bra, den er fra USA, Massachusetts. Far løper og sønn handicappet deltar og gjennomfører Iron Man på sin egen måte. Da føler jeg Monaco 70,3 bli enda lettere. :-) Se videoen selv. Vi snakkes meget snart ! Hilsen Just Do It. (Bigfoot)

Monday 24 August 2009

Askøy Triatlon 2009

Søndag morgen 09.00 stod 5 Team Alvøen rekrutter til start i Askøy Triatlon 2009.
Alle 5 meget forventningsfulle. Dessverre var ikke "Hoff-fotografen" ankommet så tidlig så vi har ingen bilder av denne store hendelsen. Foreldrene var for opptatt med ambisjonsnivået til den enkelte deltager... og fikk ikke tatt bilder av dette :-)

Lagbilde:

Kl 10.30 var det de voksne sin tur.
Relay Teamet med Heidi, Hilde og Janne hadde her sin konkurranse dbut, til tross for at de stilte alene i sin klasse. Faktisk det eneste relay laget spesielt påmeldt for denne anledningen.

Heidi dro til fra start og kom oppskriftsmessig inn på 31.32. Hilde overtok "startnummeret", og dro av gårde på de 40km med sykkel og gjorde distansen unna på raske 1 time og 35 minutter. Startnummeret gikk videre til Janne som tok seg av 10 km løpedistanse på sterke 58 minutter.

Det glimrer og glitrer av edle metaller i Monaco... :-)

Tiden på guttene er ikke riktige, så vi må legge inn en forespørsel om rettelser. (eller en såkalt PROTEST)

Guttene var svært jevne idag. Geir kom like foran Roy opp av vannet på 27 minutter blank.
Tett fulgt av Hendrik. Så kom Heidi, og deretter Christen og Knut.
På sykkeletappen beholdt Geir forspranget han opparbeidet i skiftesonen, og kommer først inn til løpeøkten. Roy rette etter, deretter Christen som har syklet meget sterkt, så Knut så Hendrik og Hilde.
Roy og Geir holder følge til ca 3/4 kvart løpeøkt, og Roy måtte ta av seg Bavac trøyen halvveis....
Inn mot mål kommer Geir alene (til tross for at de offisielle tidene sier noe annet), ca 1 minutt før Roy. Geirs tid er 2.50.52. Roy ca minuttet bak, deretter følger Christen på 2,56, Knut på 2,57 og Hendrik på 3 timer blank. Jentenes tid ble 3,04.
Alt i alt her holder vi meget jevnt nivå, og min magefølelse er at alle her kan slå til i Monaco, og den som har dagsformen tar gullet.... jokerne Leiv og Frode, holdt seg unna denne konkurransen og de er vel regnet som favoritter til seieren i Monaco.....

Håper at alle som jeg synes det var en flott familiedag med konkurranser for store og små, samt en liten og hyggelig grillings etter konkurranser og hygge.
Vi satser på at tidene blir rettet etter henvendelse. Astrik hjemmeside: http://www.astrik.no/
Flere bilder finnes på felles disken vår, og på Knut sin picacawebside: http://picasaweb.google.no/KnutForsaa/20090823__AskoyTriatlin#