Wednesday 2 September 2009

Litt inspirasjon før endelig hovedmål Monaco 2009 !

Hallo alle sammen. Nå er det lenge siden bigfoot har skrevet noe her inne, så nå bobler det over. :-) Må først og fremst få si takk for en flott trening og -konkurransereise frem til nå og vårt store hovedmål Monaco IM 70,3. Mange gode konkurranse/trening og sosiale stunder. Vi har alle hatt en rivende utvikling, alt fra å lære oss å svømme, løpe og sykle raskere og ikke minst vilje og motviasjon til å tøye grensene. Det er gøy ! (men ondt :-)) Vi mangler vel enda litt i skifteområde..
Nå fikk jeg en e-post fra Leiv her forleden dag med melding om at bakkene i Monaco er bratte og lange, og det er de sikkert. Jeg som er en av de tyngste av oss, gleder meg spesielt. :-) Vi er alle ganske jevne og stiller på start med ganske like forutsetninger..

Derfor tenkte jeg å komme med litt inspirasjon i dagene før avreise.
Jeg og Tormod (Iron mannen vi heiet på under Bergen Voss) var en tur på Col du Torumalet i sommer og syklet opp ca 2300 meter, der mesteparten av høydemeterne er fra scratch i en javs, i tillegg var det 30-40 varmegrader, vi var alle enige om at det var tungt, til og med Tor'en sa det. :-) La han med som litt inspirasjon. 81-2 kg og opp alt som er av fjell i Touren. Nå er det mange andre og som har syklet bakker og fjell i sommer (Hilde og Janne Nibberittet f.eks.), poenget er at vi alle har trent for dette på hver vår måte og bakker må vi regne med, selv om det blir tungt. De proffe vet dette, men de gir seg aldri ! Alvene er like, de gir seg heller ikke !


































Sist, ikke minst, men med en liten klump i halsen, ligger jeg ved en You tube video som kom dalende i går. Synes den var meget bra, den er fra USA, Massachusetts. Far løper og sønn handicappet deltar og gjennomfører Iron Man på sin egen måte. Da føler jeg Monaco 70,3 bli enda lettere. :-) Se videoen selv. Vi snakkes meget snart ! Hilsen Just Do It. (Bigfoot)


No comments:

Post a Comment